ضيافت با شكوه عيد فطر با حضور زيدان، اوزيل و ...
رئال مادريد
ورزشي
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید

پيوندها
گلهای تازه نفس
بيدارشيد ببينيد چه خبره؟؟!!
پرنیان متنوع و جوان پسند
دنیای فضای سبز
کبیران کهکشانی
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان رئال مادريد و آدرس realmadridcf.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 27
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 632
بازدید کل : 165461
تعداد مطالب : 143
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1


نويسندگان
علي شجاعي

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:فوتبال,اخبار رئال مادريد,اوزيل, :: 12:34 :: نويسنده : علي شجاعي

 

ستاره‌هاي مسلمان فوتبال از ماه مبارک رمضان پاداش مي‌گيرند

ضيافت با شكوه عيد فطر با حضور زيدان، اوزيل و ... 
 

بازيکنان مسلمان شاغل در ليگ انگليس با ذوق و شوق ناشي از يک ماه عبادت خداوند در ماه رمضان، ضياف عيد فطر را برگزار مي‌کنند. 


 

  در سال‌هاي اخير با افزايش تعداد ستارگان خارجي در ليگ برتر انگليس، شمار زيادي از بازيکنان با استعداد مسلمان از ساير نقاط جهان بخت حضور در تيم‌هاي اين کشور را يافته‌اند. چنين حضوري سبب نشده تا آنها در کنار پرداختن به فعاليت‌هاي حرفه اي ورزشي خود از عبادت و مسايل ديني شان به عنوان يک مسلمان غافل شوند.
بر اين اساس به هنگام ماه مبارک رمضان، اين عده با برنامه‌ريزي مناسب و هماهنگي‌هاي لازم، اقدام به گرفتن روزه واجب خود کرده‌اند. اقدامي که باعث حيرت اروپاييان با توجه به مباحثي همچون گرماي هوا، فشردگي تمرينات و مسابقات و ... شده است.
تعداد زيادي از جوانان اروپايي با اديان مختلف با همين رفتار بازيکنان بزرگ با فلسفه اي به نام روزه و ماه رمضان آشنا شده اند.
براساس آماري که يکي از نشريات چاپ لندن منتشر کرده، لژيونرهاي مسلمان قابل توجهي اکنون در تيم‌هاي ليگ برتري عضو هستند که امسال نيز همانند ساليان قبل تلاش در زمينه انجام اين عبادت و فريضه الهي داشتند.

از اين دسته مي‌توان به ستارگاني همچون مروان شاماخ، ابوديابي، بکري سانيا، آرماند ترائوره در تيم آرسنال، حبيب بي‌بي از آستون‌ويلا، نيکولاس آنلکا عضو چلسي، مروان فلايني ستاره اورتون، حاتم بن عرفه، شيخ تيوتي هردو عضو نيوکاسل، ادين ژکو، کولو توره، يحيي توره و سمير نصري از منچسترسيتي، عادل ترابت عضو کوئينز‌پارک‌رنجرز، احمد ال‌محمدي از ساندرلند، يونس کابول بازيکن تاتنهام، يوسف مولمبو عضو وست برومويچ، همينطور علي الحبسي و محمد  ديام هردو از تيم ويگان اشاره کرد.

اين عده به روال سال‌هاي گذشته در سال جاري نيز تا جايي که امکان داشته روزه‌گيري کردند و در برخي روزه‌هاي نگرفته را نيز به پس از ماه مبارک رمضان موکول کرده‌اند. 
آنها همانند ساير مسلمان خداجوي و روزه‌گير جهان، اکنون با شور و اشتياق به استقبال عيد فطر رفته‌اند تا ثمره تلاش و عبادت خويش را بگيرند و اين فريضه ديني را در قاره سبز به جا آورده اند.

علاوه بر اين گروه، در کشورهاي ديگر همچون آلمان، اسپانيا، ايتاليا و ساير نقاط اروپا نيز بازيکنان مسلمان تا جايي که مقررات فوتبال حرفه‌اي اجازه داده، روزه گرفتند.

به عنوان نمونه در لاليگا اسپانيا مسعود اوزيل و سامي خديرا ابتداي ماه رمضان موضوع روزه را با خوزه مورينيو در ميان گذاشتند و توانستند براي روزهاي که تيم کهکشاني بازي دوستانه و رسمي در اين ماه نداشت، به عبادت بپردازند.
در اين ميان ستاره‌اي همچون فردريک کانوت، بازيکن سوماليايي سويا، با برخورداري از يکسري امکانات بيشتر، تقريبا همه روزه‌هايش را گرفته است. کاري که او از ابتداي ورودش به عرصه فوتبال حرفه‌اي به دقت همه ساله انجام داده است.

کانوته در اين باره مي‌گويد: در سال‌هاي ابتدايي که روزه مي‌گرفتم اين حرکت براي مردم اروپا و باشگاهم، بسيار عجيب بود. آنها تعجب مي کردند چرا من در طول روز هيچ‌چيز نمي‌خورم و تازه بازي هم مي‌کنم، اما بعدا در مصاحبه هايم بحث اعتقاداتم را مطرح کردند و دريافتند فلسفه روزه اصولا چيست. همين‌طور متوجه شدند من مسلمان هستم و راه زندگي من دينم است.

وي مي افزايد: اسلام به من همه چيز داده است. با اعتقاد به اين مکتب من به آرامش و خوشبختي واقعي رسيده‌ام.

مروان شاماخ، بازيکن آرسنال نيز حرف‌هاي مشابه با کانوت دارد. وي درباره فوايد روحي و معنوي روزه گرفتن و ماه رمضان چنين مي‌گويد: خداراشکر با گرفتن روزه در ماه رمضان به عنوان يک بازيکن حرفه‌اي دچار مشکل خاصي نمي‌شوم و امسال نيز چنين تجربه اي را به خوبي احساس کردم. 
اکنون اين ستاره مراکشي و کانوت، در کنار بازيکنان مسلمان روزه‌گير مثل مسعود اوزيل يا حتي مدير مسلماني همچون زين‌الدين زيدان، که همه ساله در نقاط مختلفي از شهر پاريس ايستگاه‌هاي افطاري داير مي‌کند، با عبادت خداوند مراسم عيد فطر، اين ضيافت الهي را به خوبي نزد شهروندان اروپايي برگزار مي کنند و بيش از گذشته، سايرين را با اصول و آئين هاي دين اسلام آشنا مي سازند.



نظرات شما عزیزان:

محمدجواد
ساعت9:46---14 شهريور 1390
بازهم سلام.واقعاازاینکه تیمی مثل رئا ل کبیرمسلمون داره خیلی خوشحالم وبازهم خوشحالم که صغیران کاتالانی همشون کافرند

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: